gambar ahli kumpulan

Katakan Tak Nak!!

Remaja Cemerlang

Author: Gropboss // Category:




18A,19A,20A,21A..betapa bangganya kita apabila melihat keputusan peperiksaan yang begitu mengagumkan.Di negara kita,terdapat beberapa orang remaja cemerlang yang berjaya dalam akademik.Pernahkah kita terfikir,bagaimanakah mereka mampu mencapainya? Apakah yang mereka lakukan?

Terdapat pelbagai tips ataupun petua yang diwujudkan bagi menyuntik semangat remaja mencapai kecemerlangan dalam bidang akademik.Semua yang dikemukakan berkaitan personaliti diri,disiplin diri,usaha,tumpuan dan doa.

1) Remaja cemerlang ialah remaja yang bermoral



-nilai murni yang diamalkan sedikit sebanyak mendisiplinkan diri mereka dalam menimba ilmu.Oleh itu,senang untuk remaja tersebut menerima dan mengaplikasikan ilmu yang diterima.

2) Remaja cemerlang ialah remaja yang beriman



-tumpuan dan usaha tidak akan menjamin kejayaan seseorang melainkan berkat daripada tuhan yang maha esa.Remaja yang beriman sentiasa berada dalam keadaan yang tenang serta bijak menangani masalah.Selain itu,mereka juga senang untuk mengingati ilmu yang diterima.

Kesimpulannya,remaja cemerlang ialah remaja yang mengenali dirinya sendiri,kelemahan serta kekurangannya dalam segala hal dan mampu untuk menanganinya.

1 Response to "Remaja Cemerlang"

ulat nangka Says :
September 10, 2009 at 10:58 AM

menarik ju

Post a Comment